Nema upozorenja
  1. Naslovnica
  2. Objave, najave, natječaji

Objave - zanimljivosti


Budući meteorološki tehničari posjetili DHMZ

DHMZ, 16. 1. 2024. - Budući meteorološki tehničari, učenici prvog, trećeg i četvrtog razreda karlovačke Šumarske i drvodjeljske škole danas su posjetili Laboratorij za mjerenje kvalitete zraka i Kemijski laboratorij DHMZ-a.

U Laboratorija za kvalitetu zraka između ostalog saznali su zašto se mjeri kvaliteta zraka, gdje se sve nalaze postaje Državne mreže za trajno praćenje kvalitete zraka i zašto se na njima mjere određeni onečišćivači. Saznali su i kako izmjerene podatke u realnom vremenu mogu pratiti na portalu Kvaliteta zraka u Republici Hrvatskoj o kojem skrbi Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja te na mrežnim stranicama DHMZ-a. Zaposlenici laboratorija pokazali su im kako izgledaju instrumenti koji su postavljeni na postajama, a učenici su imali i jedinstvenu priliku zaviriti u unutrašnjost instrumenata. Posebno je bilo zanimljivo saznati kako radi uređaj za mjerenje koncentracije ozona koji ju mjeri referentnom metodom. Uređaj uvlači vanjski zrak. Uzorak zraka propušta se naizmjenice kroz dvije cijevi. Iz zraka u jednoj cijevi uklanja ozon i to postaje referentni uzorak. Zrak iz obje cijevi izlaže se UV zračenju obzirom da ozon ima svojstvo apsorpcije UV zračenja. Usporedbom zraka referentnog uzorka i uzorka s ozonom instrument daje podatak o koncentraciji prizemnog ozona.

U Kemijskom laboratoriju učenici su saznali da se ovdje analiziraju uzorci oborine s 14 postaja. Oborina se u DHMZ-u prati od 70-tih godina prošlog stoljeća obzirom na tada aktualni problem kiselih kiša. Srećom, kisele kiše nisu više značajan okolišni problem, ali se kvaliteta oborine i dalje mora pratiti. Osim kvalitete oborine u laboratoriju se analiziraju i čestice te uzorci zraka i to njihove organske i anorganske komponente za postaje Državne mreže za trajno praćenje kvalitete zraka u skladu sa Zakonom o kvaliteti zraka.

Ovaj posjet bio je još jedna prilika učenicima da vide praktičnu primjenu spoznaja o kojima uče u školi kao i prilika za povećanje svijesti o važnosti očuvanja okoliša. Možda će neki od njih poželjeti produbiti znanja o kvaliteti zraka te nastaviti svoje stručno usavršavanje u tom području.